Over ons

Onze school ligt centraal in de wijk ‘Parkwijk’. De school richt zich op alle kinderen uit deze wijk, maar we worden ook veel bezocht door kinderen uit andere buurten of plaatsen. Wij zijn ook gemakkelijk te bereiken vanuit de "Blauwe Stad". We beschikken over drie grote schoolpleinen met speeltoestellen. Peuterspeelzaal "Hermelijntje" is gevestigd in hetzelfde gebouw en heeft haar eigen speelplaats. Ook een nevenlocatie van beweegcentrum Winschoten zit bij ons in het gebouw.

Naast de school bevindt zich een sporthal, waarin de groepen 3 t/m 8 van onze school gymnastiek krijgen. Daarnaast zit er in ons gebouw nog "bso/vso de Lepelaars'' en kinderopvang Kiwi.

We zijn een Vreedzame School en staan voor veiligheid. We doen er samen alles aan om de kinderen veilig groot te laten worden. Onze slogan is niet voor niks: ‘O.b.s. De Kleine Dollard, daar kun je veilig groot worden’.

We leggen onze leermethoden continu onder een vergrootglas en passen ze daar waar nodig aan de behoeften van onze leerlingen aan.

Verder besteden we veel aandacht aan activiteiten, zoals bijvoorbeeld de maandsluiting en musicals. Vanaf groep 5 voeren de kinderen jaarlijks een musical op. Het bijzondere is dat er altijd veel ouders bij de verschillende activiteiten aanwezig zijn.

Wat gaat er allemaal gebeuren ?

Er zijn op dit moment nog geen agendaitems toegevoegd.

OBS de Kleine Dollard

Directeur Jos de Vrieze